dinsdag 23 augustus 2011

Een muziekinstrument tekenen.

Datum:
11 juni 2011


Wat is het? 
Ik heb mijn eigen muziekinstrument nagetekend.


Wat waren de eisen van dit product?Maak een tekening van je muziekinstrument. Let daarbij op:
  • Productposter 32,5 x 50 centimeter --> staand
  • Je moet je instrument ruimtelijk tekenen, vanaf de zijkant.
  • Je moet hem uitwerken met donker en licht tinten
  • Je moet van te voren eerst schetsen op krantjespapier.
De eisen en mijn product:Ik vind dat ik rekening heb gehouden met de eisen voor mijn product. Ik heb eerst een aantal dingen uitgeprobeerd op krantjespapier. Ik ben eerst begonnen om het hele muziekinstrument in 1 keer te tekenen op krantjespapier. Ik heb eerst vakken getekend en daarin weer de grove vormen van het instrument. Toen ben ik al in kleine details gaan tekenen. Al snel kwam ik i n de problemen met de bierdoppen. Ik ben toen gaan proberen om uit de losse hand bierdoppen achterelkaar te gaan tekenen, dit lukte niet heel goed en dit zag er ook niet heel netjes uit. Toen ben eerst maar rondjes gaan tekenen, steeds meer vanaf de zijkant. Dit zag er een stuk netter uit. Ik bedacht dat sommige bierdoppen ook scheef op het draadje zaten, dus deed ik hier een poging in. Maar dit mislukte en zag er niet echt realistisch uit. Dus heb ik er maar voor gekozen om alle bierdopjes recht te tekenen. Ik heb hier telkens een kruispatroon voor gebruikt zodat alle bierdoppen de zelfde grootte zouden hebben. Dit lukte prima. Toen ben ik mijn eigen muziekinstrument gaan tekenen op de productposter. Dit verliep prima. Ik heb gebruik gemaakt van donkere en lichtte tinten.
Als ik uiteindelijk terugkijk naar mijn product ben ik niet helemaal tevreden. Het lijkt alsof de onderste bierdoppen heel scheef zitten en mijn bedoeling was juist om dit vanuit de zijkant te tekenen. Dit is dus een beetje mislukt. Ook zitten er in werkelijkheid meer bierdoppen op mijn instrument dan dat ik getekend heb. Dit heb ik niet helemaal goed ingeschat. Voor de rest ben ik over het algemeen wel redelijk tevreden.


Mijn probeersels op krantjespapier:

















Mijn product: 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten