dinsdag 23 augustus 2011

Een papieren tas

Datum: 29 november 2010

Wat is het?
Ik heb van een 50x62 centimeter tekenpapier een zo groot mogelijke tas gemaakt. Deze tas kan een hele baksteen dragen.

Wat waren de eisen van dit product?
Ontwerp en maak een papieren tas met boodschap / opdruk. Je moet letten op de volgende criteria:

  • Er moet een logo met  jouw hobby opzitten,
  • Handvatten aanzitten,
  • Tekenvel 50 x 62 160 grams zo optimaal gebruiken,
  • Referentie: een halve baksteen moet de tas kunnen houden.
  • Hij moet 3 deelsaspecten bevatten.
De eisen en mijn product:De opdracht was om een zo groot mogelijke tas te maken uit een 50x65 centimer tekenpapier. Ik heb het gehele papier gebruikt en niks weggegooid. Dit heb ik gedaan aan de hand van onderstaande schema. Ik moet zeggen dat mij dit prima i s vergaan. Ook moest er een logo op zitten van je hobby. Dit vond ik eerst wel lastig om te bedenken. Maar al snel kwam ik tot een antwoord dat ‘kinderen’ mijn hobby zijn. Ik heb er voor gekozen om eens een nieuwe (voor mijzelf) techniek uit te proberen. Ik heb er voor gekozen om eens de spatraam uit te testen. Ik heb dit eerst op papier uitgeprobeerd, zodat niet gelijk mijn tas mislukt zou zijn. Hierdoor ben ik er achter gekomen hoe het spatten werkt. Ik vind het spatten geen leuk werkje en zal het ook niet snel doen met kinderen omdat het veel spetterd en snel in de kleren komt. Ook moet je hard drukken en je wilt iets moois produceren. Maar door de mal die je maakt loopt het snel uit of er komen te dikke druppels van het spatraam af. Ik ben hierdoor geen voorstander van het spatraam. In mijn eigen product zitten de volgende deelaspecten: Licht/donker contrast en warme kleuren.
















Mijn product:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten