dinsdag 23 augustus 2011

Een zebra met vleugels gemaakt van HOUT

Datum:
4 september 2010
Wat is het? 
Dit was een themaopdracht waar we mee begonnen in Pabo 2. Het thema was: ‘Omgaan met verschillen’. Alle Pabo 2 studenten moest een dier maken met vleugels. De gedachte er achter was een goede doel actie. Dat wij met ons allen tegen het opsluiten zijn van dieren. Vandaar de vleugels. Ik heb een roze/rode zebra gemaakt met witte vleugels.
Wat waren de eisen van dit product?
Ontwerp en maak een dier met vleugels. Je moet letten op de volgende criteria:

  • Gebruik een triplexplaat van 61x61 centimeter zo optimaal mogelijk
  • Zaag deze uit met een figuurzaag
  • Onder je dier moet een latje komen
  • Om dat latje moet een PFC buis komen
  • Gebruik een projector op je dier op het triplex te tekenen
  • Gebruik Acryl verf (Dit kan tegen water, waardoor je hem buiten kunt zetten)
  • Gebruik kwasten met varkensharen.
De eisen en mijn product:
Ik vind dat mijn zebra voldoet aan de eisen die waren gesteld. Ik heb heel veel plezier gehad in het maken van dit dier en ik ben ook wel tevreden met het eindresultaat.
Het proces:Ik ben eerst gaan kijken welk dier ik leuk vond om te maken. Dit vond ik wel lastig om te bedenken. Uiteindelijk ben ik tot besluit gekomen dat ik wel een zebra wou gaan maken. Aan de hand van een projector heb ik vanaf een kleine tekening deze getekend op een triplexplaat. Dit ging echt heel erg gemakkelijk. Daarna ben ik het dier met een grote zaag grof gaan uitzagen. Daarna ben ik dit netjes gaan uitzagen met een figuurzaag. Hier zat behoorlijk wat werk ik. Daarna ben ik het dier roze en rood gaan verven. Ik heb de verf in elkaar over laten lopen voor een mooi effect. Daarna heb ik eerst met een grijs potlood lijnen er op gezet voor het zebra effect. Daarna ben ik met een dunne kwast de lijnen er op gaan tekenen en de gezichtsuitdrukkingen. Toen alles droog was heb ik de vleugels aan het dier vastgemaakt en onder aan het dier een latje gemaakt zodat deze op een pfc buis kon staan. Toen het dier klaar was hebben we met de hele Pabo 2 een optocht gehouden waarbij we de dieren gingen tentoonstellen voor het Drents museum. Deze actieve en drukke 3 dagen heb ik als plezierig ervaren

Tentoonstelling:
We hebben met alle Pabo 2 studenten onze dieren tentoongesteld voor het Drents museum. In een hoek kwam een kooi te staan. Alle dieren vlogen daar als het ware uit. ‘Een vlucht naar de vrijheid’. Dit werd een hele lange rij met dieren wat een erg mooi gezicht gaf. Mijn zebra zat ergens in het midden van de lange rij dieren. Ook zaten er een paar mensen van Pabo 2 in de organisatie voor bijvoorbeeld materialen te regelen. Ook hadden zij geregeld dat er een fotograaf van het Dagblad van het Noorden zou komen. Op deze manier konden we andere mensen laten zien wat voor mooie dieren wij gemaakt hadden. Met de dieren zijn een aantal mensen op de foto gekomen en dit stond in de krant:


 
 





















Mijn product:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten