dinsdag 23 augustus 2011

Mijn eigen huis TEKENEN vanuit vogelperspectief

Datum:
2 november 2009


Wat is het?Ik heb mijn huis getekend vanuit vogelvluchtperspectief. Dit heb ik gedaan met potlood op een 160 grams tekenpapier. Verder heb ik mij gehouden aan de eisen die aan dit product waren gesteld.

Wat waren de eisen van dit product?Maak een plattegrond van je huis vanuit vogelvluchtperspectief. Let daarbij op:
  • vormverhouding (een auto is bijvoorbeeld niet groter dan een huis)
  • kader, je tekening valt binnen je ronde kader
  • denk aan de compositie
  • gebruik natuurlijke kleuren verplicht (gras is groen)
  • gebruik 160 grams tekenpapier
  • Let op inkadering en afsnijding.
De eisen en mijn product:
Ik vind dat de vormverhoudingen in mijn tekening wel redelijk kloppen. Alles zo tekenen dat de verhoudingen allemaal een beetje kloppen vind ik best lastig om te tekenen. Ik heb mijn tekening binnen een rond kader getekend. Ik heb gedacht aan de compositie en heb gewerkt met natuurlijke kleuren. Mijn tekening is getekend op 160 grams tekenpapier en ik heb gebruik gemaakt van inkadering en afsnijding. Dit is ook heel duidelijk te zien.
Ik vind mijn tekening best goed gelukt. Alleen als ik naar de daken van de huizen kijk, dan klopt dit toch niet helemaal.

Vakoverstijgend:

  • Sociaal emotionele ontwikkeling, praten over je buurt. Waar woon je, wat vind je mooi aan je huis of aan de omgeving etc.
  • Aardrijkskunde, maken van landkaarten en het aflezen van de legenda. Denk aan tekenen op schaal, klopt alles?
  • Rekenen met schaal, kloppen alle verhoudingen van je tekening.
Mijn product:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten