zondag 18 november 2012

Pakjesboot 12


Samen met Marloes ben ik al best een hele tijd bezig om pietjes te haken. Ook heb ik al een bijpassende sinterklaas gehaakt. (Zie ander bericht). Dat heeft allemaal al best veel tijd gekocht. Maar het eindresultaat ziet er super leuk uit.

Totaal hebben we 11 pietjes en 1 sinterklaasje:
Dit was het eindresultaat laatst van de pietjes, we hebben ze vandaag een veertje op de hoed gegeven en oogjes.


















Marloes doet de Pabo en loopt momenteel haar LIO bij de kleuters. Nu leek het haar leuk om er ook nog een sinterklaasboot bij te maken en een paardje.

Nu zijn we donderdagavond met z'n tweetjes begonnen om 5 uur en Marloes ging om half 1 (snachts) weg. Gisteren zijn we ook nog weer 5 uurtjes bezig geweest. Al met al zijn we denk ik met alles wel een hele dag bezig geweest. Gaat toch nog een hoop werk ik zitten!

En TADAA! Dit is hem dan. Is hij niet tof :D

































We hebben het patroon uit het boekje 'Magazine pakjesboot 12 van  atelier vrolijke vilt vriendjes' gehaald. Toen ik het boekje zag, toen leek het niet super veel werk, maar je moet je voorstellen dat overal dik karton in de boot zit, alles is ook nog eens genaaid enz enz. Al met al heel veel werk.


We kwamen uit een paar dingen totaal niet uit, maar na een aantal keren prutsen is het ons toch gelukt. Zo was het dek een verhaal apart. Deze kan namelijk omhoog als een deksel, dit moesten we dus wel eventjes goed lezen. Ook de boden aan de muren bevestigen stond niet in het boekje. Wat ik nou gedaan heb, is rondom de bodem een festoneersteek gemaakt, ook langst de muren en deze twee delen heb ik daarna aan elkaar vast gehaakt. Ziet er nu prima uit!


Marloes heeft ook nog lichtjes gekocht voor langs te vlaggetjes, op de foto zie je dit niet heel goed, maar het ziet er echt geweldig uit.

Ik ben heel blij met het eindresultaat, er moeten nog wel een paar dingentjes gebeuren, maar dat lukt marloes wel. Sinterklaas heeft bijvoorbeeld nog geen baard en het paardje is ook nog niet klaar. Succes Marloes met de laatste loodjes!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal, Wat een werk he? Ik ben ook bezig met de boot maar het wordt een meerjarenplan. Ik vind hem echt mooi gelukt en ook de pietjes zijn erg leuk. Succes verzekerd hoor, Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het vilt aan elkaar naait met de naaimachine gaat het 10x zo snel, ik ben heel blij dat we dat gedaan hebben :P

      Verwijderen
  2. Ik vind de boot SUPER GAAF!!!
    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinterklaas is bijna weer in aantocht en ik vroeg me even af of het haakpatroon van deze schattige pietjes plus sint ook in het magazine pakjesboot 12 staan beschreven of zijn ze ergens los te krijgen ? Hoor graag van je. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      Nee, de pietjes staan niet in dat boekje. Het patroon van de pietjes komt uit Boooooordevol van Pipoos november 2010. Het patroon van het sinterklaasje heb ik zelf bedacht/ zitten kloten. Heb verschillende patronen van internet hierin verwerkt.
      In het boekje staan wel pietjes en een sinterklaasje. Deze moet je dan alleen van vilt maken.
      Succes!

      Verwijderen