zaterdag 1 juni 2013

Eindelijk, woon ik echt in Utrecht!

Zo, daar zit je dan. Met je dikke kont in Utrecht.

De laatste twee maandjes heb ik het er zo af en toe wel moeilijk mee gehad. Ik had de keus gemaakt om nog twee maand bij mijn werk te blijven. (Kinderdagverblijf MoreThanKidz in Groningen) Ik zou dan bij mijn vader logeren, die woont in Hoogezand. Ik zou dan rustig de tijd hebben om een nieuwe baan te zoeken. Twee maand zou dan wel genoeg zijn toch?

Het leek voor mijzelf allemaal mooier bedacht dan dat het was. Ik zag Kasim veel minder, alleen in het weekend. De eerste paar weken trok ik dit heel slecht. Ik kon niet goed slapen en was daardoor ook nog eens humeurig. Ook moest ik nog veel werken. Slaaptekort, humeurig zijn en veel moeten werken gaat dan niet samen. Op het werk ging het daardoor ook niet lekker waardoor alles er een beetje onder leidde. Ik ben vrij gevoelig voor veranderingen en kan daar ook niet zo goed mee omgaan. Laat alles maar gewoon normaal verlopen, dan is er niets aan de hand.
Op een gegeven moment heb ik voor mijzelf maar bedacht dat ik weer eens dingen moet gaan loslaten. Ik was ook erg druk in mijn hoofd dat ik graag dingen wilde ondernemen op mijn werk met de kinderen. Maar door mijn eigen onrust kon ik hier geen tijd voor vinden. Dit irriteerde mij en daardoor deed ik op de een of andere manier mijn werk ook niet optimaal. Gelukkig hadden mijn collega’s dit ook door en kon ik bij mijzelf gaan nadenken. Dit moet anders!
Ik ben daardoor op mijn werk niet meer gaan doen dan dat van mij verwacht werd. Niet mijn ding, maja ik moest eventjes voor mijzelf kiezen.
Ik moet zeggen dat het daardoor de laatste paar weken ook wel weer een stuk beter ging. Ik sliep weer goed. (Had mijn eigen kussen meegenomen) Deed ook niet zoveel als ik in Utrecht was, waardoor ik ook meer van Kasim kon genieten. Alles liep weer rustiger zeg maar.

Nu zijn de twee maand om en heb ik geen werk. Aan de ene kant heel vervelend. Maar aan de andere kant, ik heb mijn rust wel kunnen nemen en kan er nu weer tegen aan. Wat ik wel prettig vind. Nu druk gaan zoeken naar een perfecte baan.

Maandag en dinsdag heb ik twee sollicitatiegesprekken bij buitenschoolse opvangen. Die van maandag is om half 2 en om half 3 tot 5 moet ik gelijk meelopen om te kijken of het wat is. Dit vind ik wel heel erg spannend aangezien ik helemaal niet weet hoe een buitenschoolse opvang verloopt. Spannend dus! Maar aan de andere kant. Een kinderdagverblijf was ook totaal nieuw voor mij en daar ben ik ook gewoon aangenomen.
Ik ben benieuwd naar de twee gespreken van volgende week. Ik denk dat ik buitenschoolse opvang wel interessanter vind. Oudere kinderen trekken mij toch wel meer dan de kleinere. Leuke activiteiten organiseren lijkt me dan ook wel gigantisch leuk!
Nu ik officieel in Utrecht woon, kan ik mijn eigen rust helemaal weer terug vinden en mij gaan focussen op een nieuwe baan. Spannend maar ook super uitdagend.

Nu zijn er nog gigantisch veel dingen die ik in huis moet doen. Vooral veel opruimen, de verhuis bende is hier ook nog niet helemaal weg. Ook loop ik gigantisch achter met mijn sneeuwvlokjes. Moet daar eventjes weer de tijd voor vinden!

Maar ik laat vandaag alles voor wat wat is en ga eerst lekker relaxen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten